Porównaj oferty
Fortum opinie. Ceny prądu i gazu dla domu i firmy
OptimalEnergy

Fortum opinie. Ceny prądu i gazu dla domu i firmy

3.49 (256 opinii o stronie)
Przeczytaj opinie o firmie
O firmie

Na polskim rynku jesteśmy obecni jest od 2003 roku, jako dostawca ciepła. Od 2016 roku na terenie całej Polski sprzedajemy również energię elektryczną i gaz ziemny. Zgodnie ze swoją misją – dla czystszego świata, stawiamy w naszym kraju na zieloną energię i sprzedajemy swoim Klientom w 100% czysty prąd, w całości pozyskany z odnawialnych źródeł.

Nazwa spółki

Fortum

Adres siedziby

Marynarki Polskiej 197
80-868 Gdańsk, pomorskie, Polska

Telefon

122 100 000

Email

infopolska@fortum.com

Numer KRS

0000378299

NIP

7811861610

Fortum sprzedawca prądu i gazu

Obecnie wprowadzamy również na polski rynek usługę prądu na kartę – system rozliczania za energię, polegający na szybkim i łatwym doładowaniu licznika za pomocą aplikacji mobilnej. Ofertę Fortum dopełniamy pakietem prywatnej opieki medycznej, dopasowanym do indywidualnych preferencji. Stawiamy na kompleksowość swoich usług i komfort Klienta. Oferujemy również naszym Odbiorcom pakiet napraw w swoim domu, wydłużony termin płatności za rachunki.

Przetwarzamy odpady w nowe surowce i oferujemy usługi w zakresie recyklingu tworzyw sztucznych, metali oraz baterii. Równocześnie bezpiecznie usuwamy z obiegu odpady niebezpieczne. W skali globalnej jesteśmy jednym z wiodących producentów ciepła i zapewniamy ciepło sieciowe w Finlandii, Polsce, Norwegii i krajach bałtyckich.

Jesteśmy trzecim pod względem wielkości producentem energii elektrycznej w krajach nordyckich. Stosujemy niezawodne i wolne od CO₂ metody produkcji, takie jak energetyka wodna i jądrowa. Inwestując intensywnie w energię słoneczną i wiatrową, przyspieszamy również proces przechodzenia na czystą energię w przyszłości.

Twój wkład w czysty Świat

Nasza wizja w stronę czystszego świata znajduje odzwierciedlenie w naszych ambitnych celach transformacji w kierunku niskoemisyjnego systemu energetycznego i optymalnej wydajności zasobów.

Pragniemy wzmocnić podstawy technologii cyfrowej w Fortum i zostać liderem w wykorzystywaniu technologii cyfrowych do konkurowania w sektorze energetycznym i jego transformacji. Czynimy to poprzez połączenie naszych najlepszych technicznych i cyfrowych kompetencji oraz rozwiązań w celu zoptymalizowania całego łańcucha wartości Fortum, osiągnięcia jak najwyższej satysfakcji Klientów i pozyskania nowych źródeł przychodów.

Naszą misją jest zaangażowanie w działania oraz zachęcanie naszych Klientów i społeczeństwa do działań na rzecz zmian w stronę czystszego świata. Naszą rolą jest przyspieszenie zmian poprzez transformację systemu energetycznego, wzrost efektywności gospodarowania zasobami oraz dostarczanie inteligentnych rozwiązań.

Mając na uwadze dobro naszych Klientów, stosujemy się do Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej, co może potwierdzić otrzymany przez nas Certyfikat.

Fortum prąd – sprzedaż energii elektrycznej

Oferta dedykowana jest dla gospodarstw domowych, przedsiębiorstw z sektora MŚP i dużych firm. Oferta indywidualna - Fortum Power Smart to przejrzystość rozliczeń i zapisów w umowie. Dodatkowo można skorzystać z pakietu napraw Fortum Wsparcie oraz z wydłużenia płatności za fakturę o 14 dni. Oferta biznesowa dostępna jest w dwóch wariantach, w których klient może liczyć również na pakiet usług dodatkowych, m.in. gwarancja zielonej energii, audyt energetyczny, pomoc ekspertów w zakresie instalacji elektrycznych. Do tego oferta dopasowana do potrzeb przedsiębiorstwa, z ceną która zawsze będzie rynkowa.

Fortum gaz – sprzedaż gazu ziemnego

Fortum Power Smart to oferta na gaz dla gospodarstw domowych. Gaz dla domu to przejrzystość rozliczeń i zapisów w umowie. Do tego, podobnie jak w ofercie na energię elektryczną, można skorzystać z  wsparcia fachowców na wypadek domowych awarii oraz bezpłatne przedłużyć termin płatności. W ofercie gazu dla klientów biznesowych znajduje się wiele atrakcyjnych rozwiązań, m.in. gwarancja rynkowej ceny lub elastyczna, dopasowana do wymagań przedsiębiorstwa umowa poprzedzona audytem gazowym.

Aktualne oferty sprzedaży energii elektrycznej i gazu ziemnego przez spółkę Fortum znajdują się w naszej porównywarce.

Napisz opinię

Twoja ocena:

Opinie innych klientów (4.1 z 30 opinii klientów)

Adrian Patrykowski

24 kwi 2024

Bardzo pozytywnie oceniam Fortum i przedstawiciela. Od 3 lat mam od nich gaz. Nawet jak ceny mocno wzrosły i mój skromny biznes gastronomiczny skłaniał się do upadku, to Pan Z Fortum doradzał i widać było Jego zaangażowanie i pomoc w zakresie minimalizacji kosztów za gaz. Mam z Nim stały kontakt. Poleciłem wielu znajomym kontakt. Teraz wiem, ze tez są zadowoleni ze współpracy. tą Firmą. Dziś płace o wiele mniej niż ceny w PGNiG. Ugodowo z nimi negocjowałem kiedy miałem zaległości finansowe za faktury. Szli mi na rękę. Niebawem nawiąże tez umowe na prąd. W mojej ocenie firma ma świetne modele - do zakupienia gazu i prądu. Polecam ! Zdecydowanie polecam.

H. Hi.

18 kwi 2024

Nie polecam, podstępnie zdobywają umowy na niekorzystnych warunkach, podrabiając nawet Twój podpis Trzymać się z daleka.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, nasi przedstawiciele handlowi działają zgodnie ze standardami oraz wszelkimi wytycznymi. Jeżeli faktycznie doszło do tak rażącego naruszenia prawa, prosimy o pilny kontakt z naszą infolinią pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Zapewniamy, że zweryfikujemy sprawę i wyjaśnimy w trybie natychmiastowym. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum

Konrad Węgrzynowski

4 kwi 2024

NIE POLECAM, jest dokladnie jam pisza inni kliecni, tez zostalem oszukany ponieważ mialo sieodbyc wszystko bez problemu a po 5 miesiac otrzymalem kare od TAURON za zerwanie umowy prawie 6 tysiecy. Teraz nie odbieraja telefonow i sie nie odzywają. Co dalej ? Jak mam byc pewny oferty od Fortum ? Co dalej czy otrzymam znowu jakas kare? Calu czas czekam na wyjaśnienie. A termin zaplaty kary mam do 8. Kwietnia. Zadnego telepfu albo emaila zwrotnego od fortim nie ma. Nie dbaja wogole o klienta. Prosze rzekomą opiekinkę moje konta w Fortum Panią Anne Nawojską o kontakt. Nie pozdraiwiam....

Odpowiedź od Fortum
Panie Konradzie, realizujemy proces zmiany sprzedawcy zgodnie z datą wpisaną w umowie. Podpisując umowę odbiorca oświadcza, że wskazana data nie narusza jego zobowiązań wynikających z umowy z poprzednim sprzedawcą. Niestety na forum ciężko nam dokładnie wyjaśnić Pana sytuację. Prosimy o kontakt z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum

Halina SADOCHA

2 kwi 2024

Negatywna .Zostałam oszukana przez Przedstawiciela z z Fortum powiedziała że będzie tanszy orad a tj nagle są dwie faktury z Firtum a teraz nie odbieraja telefonu.żałuję że dałam się nabrać

Odpowiedź od Fortum
Pani Halino, przykro nam, że nie udało się Pani dodzwonić i uzyskać wyjaśnień na powstałe wątpliwości. Ceny prądu wyliczamy każdorazowo na podstawie zapisów umowy. A ponieważ nasze umowy dotyczą jedynie sprzedaży prądu to osobno otrzymuje Pani faktury za usługi dystrybucyjne. Chętnie udzielimy szczegółowych odpowiedzi na wszystkie zapytania, jeśli skontaktuje się Pani z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Będziemy wdzięczni za telefon lub wiadomość. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Paulina

20 mar 2024

Odradzam, brak podstawowych informacji dla klienta o karach nakładanych z racji zerwania umowy z Tauron w czasie trwania cennika. Tlumaczą się że nie wiedzieli a my mamy do zapłaty karę w wysokości kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Odpowiedź od Fortum
Pani Paulino, bardzo prosimy o kontakt z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Zależy nam na wyjaśnieniu Pani sprawy. Niestety na podstawie imienia nie jesteśmy w stanie odnaleźć Pani konta w systemie i odnieść się do sprawy. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

AnnaFortum

6 lut 2024

Nie polecam. Dostałam umowę nie z taką datą rozpoczęcia o jakiej rozmawiałam z konsultantką. Zadzowniłam, dowiedziałam się, że mam podpisać, a data zostanie zmieniona. Nie została. Przypomniałam się i nadal zero odzewu. Tzn. odzew jest do momentu podpisania umowy.

Odpowiedź od Fortum
Pani Anno, bardzo prosimy o kontakt z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Zależy nam na wyjaśnieniu Pani sprawy. Będziemy wdzięczni za telefon lub wiadomość. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Franciszek H.

31 sty 2024

Witam, szczerze nie mam pojęcia skąd tyle negatywnych opinii. Ja na swoim przykładzie powiem tyle, korzystałem z usług wielu sprzedawców w tym Tauron, PGE, Enea czy Energa. Zadzwonił do mnie pan Patryk, umówiłem się na spotkanie przestawił mi warunki i w prosty sposób porównał z tym co mam aktualnie na fakturze a mogę mieć, zaufałem i nie żałuje. Płace mniej w porównaniu do tego co proponowała mi konkurencja. Jestem w stałym kontakcie ze swoim opiekunem, z czystym sumieniem mogę polecić współprace z Fortum i panem Patrykiem z Katowic ( 534 944 153 ).

Odpowiedź od Fortum
Panie Franciszku, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Hanna Śliwińska-Grabe

8 gru 2023

Polecam współpracę z Panem Cezarym L. i Firmą Fortum. Umowę na zakup energii posiadam od 3 lat i przedłożyłam o kolejny okres. Podziwiam profesjonalizm i życzliwość Pana oraz ofertę Firmy. Rachunki za prąd mam na niskim poziomie. Polecam Fortum.

Odpowiedź od Fortum
Pani Hanno, bardzo dziękujemy za miłe słowa i wystawioną opinię. Cieszymy się, że dzięki współpracy z nami oszczędza Pani na rachunkach za prąd. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

ANDRZEJ z Chorzowa

23 lis 2023

Do tej pory miałem tylko Tauron, teraz widzę ile pieniędzy straciłem w ostatnich latach korzystąjac z ich usług sprzedazy energii, Firma Fortum fakturuje mnie po niższych cenach niż tarcza, szczerze polecam Panią z która podpisałem umowe na energię i gaz, 693 301 606- z tego co wiem Pani jest z Katowic.

Odpowiedź od Fortum
Panie Andrzeju, cieszymy się, że nasza oferta spełnia Pana oczekiwania. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Marian Kowal

23 lis 2023

Wcześniej miałem umowy w PGE i w Eonie. Ceny i obsługa klienta tragedia. Odkąd poznałem opiekuna Fortum z woj. Mazowieckiego wiem że już nigdy nie zmienię firmy. Ceny i przede wszystkim obsługa klienta pełny profesjonalizm. Polecam opiekuna 661 942 536

Odpowiedź od Fortum
Panie Marianie, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Gryt Dariusz

3 lis 2023

Stanowczo odradzam!!!! Do podpisania umowy super bardzo dobry kantakt miało być bardzo tanio a wyszło jak można się spodziewać dużo drożej I oczywiście zero kontaktu z przedstawicielem telefon zawsze zajęty naciąganiem nowych naiwnych klientów

Odpowiedź od Fortum
Panie Dariuszu, abyśmy mogli wyjasnić tą konkretną sytuację, prosimy o kontakt z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Będziemy wdzięczni za telefon lub wiadomość. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Witold Podgórny

20 wrz 2023

Biznesowo i doradczo jestem bardzo zadowolony ze współpracy z ekspertem w Gdańsku. Umowę na zakup gazu podpisałem ponad 3 lata temu i uważam, że to jest dobre rozliczanie. Kupuję z rynku hurtowego i ceny mam niższe niż w PGNiG. Polecam !

Odpowiedź od Fortum
Panie Witoldzie, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Karolina

4 lip 2023

Polecam firmę fortum, na pierwszym spotkaniu z przedstawicielem handlowym nie wierzyłam że mogę zapłacić mniej i wszędzie gdzie się da szukałam haczyków w umowie. Moja opiekunka wyjaśniła mi wszystkie moje wątpliwości oraz przeszłyśmy sprawnie przez umowę. Podpisałam dokumenty pełna obaw, natomiast po mojej pierwszej fv okazało się że faktycznie koszta energi spadły o połowę a kontakt z moją opiekunka jest stały i zawsze odbiera telefon nie do co w PGE gdzie na infolinii czekałam po 2h.

Odpowiedź od Fortum
Pani Karolino, bardzo cieszymy się, że udało się Pani zredukować koszty w firmie. Dziękujemy również za opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Jerzy

30 cze 2023

Mam zakład obróbki metalu w pomorskim. Polecam Fortum , bo dzięki pomocy przedstawiciela z Trójmiasta dziś płacę niższe rachunki za prąd. Handlowiec przedstawił mi wykresy i namawiał na kupno energii giełdowych cen. Odbiera telefony, umie rozmawiać i nie spotkałem się z ignorancją, a wprost przeciwnie. Przyjechał jak miałem pytania co do rozliczeń i wyjaśnił moje wątpliwości. Uważam, że rzetelnie firma mnie obsługuje.

Odpowiedź od Fortum
Panie Jerzy, dziękujemy za miłe słowa i rekomendację. Liczymy na dalszą, pomyślną współpracę. :) Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Wronek Wrekin

28 cze 2023

Przykro się robi czytając ludzi, którzy tworzą problemy z umowy takiej jak w tauronie, z tym że na znacznie niższych stawkach. Kumaci sąsiedzi w Fortum, dzięki za aneks, pozdro ;)

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy :) Dziękujemy za opinię. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Mateusz Nowak

23 cze 2023

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy Fortum jako sprzedawcy i dystrybutora gazu i prądu. Otrzymaliśmy pełną opiekę przedstawiciela na każdym etapie umowy, w tym późniejsze wizyty i doradztwo dotyczące efektywnego wykorzystania energii. Reakcje na zgłoszenia i ewentualne pytania zawsze są szybkie i konkretne. Polecamy sprawdzić i przekonać się samemu.

Odpowiedź od Fortum
Panie Mateuszu, dziękujemy za miłe słowa i rekomendację. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Leszek Nowak

5 cze 2023

Profesjonalna obsługa klienta w zagadnieniu energii czy gazu. Dzięki Fortum obniżyliśmy koszty gazu a teraz energii elektrycznej. Szczerze polecam, pan Mariusza Michalak to profesjonalista w swoim fachu.

Odpowiedź od Fortum
Panie Leszku, dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Kamil

2 cze 2023

Profesjonalne i miłe podejście. Jedne z najlepszych na rynku cen energii.

Odpowiedź od Fortum
Panie Kamilu, dziękujemy za opinię. Miło nam czytać, że jest Pan zadowolony z naszej współpracy. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Stefania

24 maj 2023

Polecam firme Firtum a zwlasza Panią ze slaska 693 301 606-zawsze dostępna i zawsze pomaga. Podłączaliśmy fotowoltaike w firmie, wszystko załatwiła i pomogła z mocami i taryfa. Gaz mamy od kilku lat i niskie rachunki.

Odpowiedź od Fortum
Pani Stefanio, bardzo dziękujemy za opinię. Jest nam bardzo miło, że obsługa spełnia Pani oczekiwania. :) Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Kamil Mikosz

23 maj 2023

Bardzo zadowolony, Przestawiciel zawsze dostępny i rachunki o wiele tańsze. Polecam

Odpowiedź od Fortum
Panie Kamilu, dziękujemy za pozostawienie opinii. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marek

22 maj 2023

współpraca z Fortum Marketing & Sales jest bardzo pozytywnym doświadczeniem. Polecam każdemu, kto szuka profesjonalnego partnera biznesowego, który skupia się na potrzebach klienta i dba o środowisko naturalne.

Odpowiedź od Fortum
Panie Marku, cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Bardzo dziękujemy za wystawioną opinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Total Turbo Service

22 maj 2023

Przede wszystkim, chciałbym podkreślić profesjonalizm obsługi klienta. Pracownicy Fortum są zawsze gotowi odpowiedzieć na wszelkie pytania i pomóc w rozwiązaniu problemów. Zawsze byli uprzejmi, pomocni i bardzo dobrze poinformowani na temat swoich produktów i usług.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, miło nam czytać tak pozytywną opinię. Bardzo dziękujemy za podzielenie się nią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Adrianna

22 maj 2023

Bardzo polecam. Miła obsługa.

Odpowiedź od Fortum
Pani Adrianno, bardzo dziękujemy za miłe słowa i podzielenie się opinią o naszej współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Dorota L

22 maj 2023

Przestrzegam Wszystkich przed tą firmą , oszuści, okropna firma, naginają przepisy przez własna interpretację NA KOŃCU Klient który nie ma żadnych praw wyłącznie PŁACIĆ. NIGDY WIĘCEJ uważajcie!!!!!!!!

Odpowiedź od Fortum
Pani Doroto, bardzo prosimy o kontakt z nami pod numerem 122 100 000 lub e-mailowo na adres infopolska@fortum.com. Zależy nam na wyjaśnieniu Pani sprawy. Niestety na podstawie imienia nie jesteśmy w stanie odnaleźć Pani konta w systemie i móc odnieść się do sprawy. Będziemy wdzięczni za telefon lub wiadomość. Z pozdrowieniami, Zespół Fortum.

Piotr

19 maj 2023

Witam serdecznie. Jako wieloletni klient Fortum mogę podzielić się obiektywną opinią. Moje ceny mimo tego, że są rynkowe cały czas. Są konkurencyjne od pozostałych sprzedawców. Kontakt z menadżerem ze świętokrzyskiego i obsługa moich potrzeb i problemów wynikających nie raz z brakiem płatności są załatwiane w trybie ekspresowym... Polecam spróbować zmiany na lepsze:)

Odpowiedź od Fortum
Panie Piotrze, bardzo dziękujemy, że podzielił się Pan z nami opinią i za miłe słowa pod kątem naszego zespołu sprzedaży. Liczymy na dalszą, owocną współpracę :). Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Marek

19 maj 2023

Profesjonalna obsługa. Dostępna jest pomoc ekspertów w energii jak i gazie. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty dystrybucyjne.

Odpowiedź od Fortum
Panie Marku, dziękujemy za opinię i miłe słowa. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc obniżyć koszty w Pana firmie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Aleksandra Świerczek

19 maj 2023

Nasza firma ma ponad 20 punktów, w których mamy podpisane umowy na prąd i gaz. Jesteśmy wieloletnim, bardzo zadowolonym klientem. Każdy najmniejszy problem, pytanie, niejasność są natychmiast wyjaśniane przez naszą Opiekunkę Panią Krystianę. Firma działa na najwyższym poziomie, widać że bardzo im zależy, by odbiorca był usatysfakcjonowany. Z czystym sumieniem, polecam każdemu, kto myśli o podpisaniu umowy z Fortum, ponieważ nie zawiedzie się. Firma jest, pewna, sprawdzona i godna zaufania.

Odpowiedź od Fortum
Pani Olu, dziękujemy za polecenie naszych usług. To prawda, cały czas doskonalimy ich jakość. Naszym priorytetem jest pomoc naszym Odbiorcom. Dziękujemy za pozostawienie opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paweł

18 maj 2023

Profesjonalna obsługa klienta. W każdej sprawie dostępna jest pomoc ekspertów w dziedzinie zarówno energii jak i gazu. Są bardzo elastyczni i profesjonalni. Dodatkowo, dzięki audytowi znacznie spadły moje koszty inwestycyjne.

Odpowiedź od Fortum
Panie Pawle, bardzo dziękujemy za opinię i miłe słowa. Cieszymy się, że jest Pan zadowolony ze współpracy. Z pozdrowieniami, Zespól Fortum.

Gracjan Roztocki

16 maj 2023

Bardzo miła i rzetelna obsługa. Ceny najniższe na rynku. Prowizja mała. Nie sprzedają kota w worku

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie, staramy się sprostać oczekiwaniom naszych Odbiorców. Dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Cecylia Dobiegało

7 kwi 2023

Fortum jest moim dostawca energii i gazu. Nigdy nie współpracowałam z tak rzetelnym i uprzejmym Operatorem. Przede wszystkim: możliwość rozliczania się w sposób rzeczywisty, czyli nie ze zużycia prognozowanego, a według wskazań licznika. Koszt tej usługi jest pomijalnie mały. Nie ma problemu z przesunięciem terminu płatności czy rozłożeniem rachunku na raty. Faktury są czytelne; wszystko można dokładnie sprawdzić. Obsługa infolinii- zawsze bardzo uprzejmie, kompetentnie, szybko. Z czystym sumieniem POLECAM KAŻDEMU TEGO OPERATORA.

Odpowiedź od Fortum
Szanowna Pani, cieszymy się, że jest Pani zadowolona z naszych usług. Mamy nadzieję, że nasza współpraca nadal będzie przebiegała bezproblemowo. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Rafał M.

24 lut 2023

Wydawać by się mogło ze są konkurencyjni, ale później za każda opóźniona w zapłacie fakturę przysyłają notę obciążeniową w wysokości 150zl. Faktury przychodzą bardzo nieterminowo. Są miesiące ze nic nie przyślą, a potem nagle przysyłają parę sztuk. Naprawdę jest trudno dopilnować tego ich bałaganu. Ogólnie człowiek się nabrał na tani prąd, a i tak wyjdzie, że będzie drogo. Dotrwam jeszcze do końca umowy ale raczej mnie już jako Klienta to nie zobaczą.

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie, nota obciążeniowa stanowi rekompensatę za koszty odzyskiwania należności. Została wystawiona zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Mamy prawo naliczać noty obciążeniowe. Nadmienamy, że naliczamy noty po nadmiernynm przekroczeniu terminu płatności. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Andzej

22 lip 2022

Ja jestem zadowolony z Fortum bo kupuje w cenach hurtowych prąd i gaz. Jest duża różnica obecnie pomiędzy Tauron i PGNIG. Każdemu mogę polecić. W prądzie 30% a w gazie 20 % różnicy w cenie. Mega dużo. Polecam

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie, bardzo się cieszymy, że jest Pan tak zadowolony z naszej oferty. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Andrzej Michalski

13 kwi 2022

A ja się nie zgodzę z negatywnymi opiniami. Takie są pisane przez niemądrych/nie mających wiedzy jak kupować i podpisywać umowy. Myślą że prąd dalej będzie po 30gr/kWh. A jeśli nie to wszyscy winni, wszystkich obwiniają, wylewają żale. Sami są sobie winni. Niech zostaną w swoim tauronach, pge, i innych darmozjadach którzy zdzierają z klienta ile tylko mogą by się nachapać w imię „bezpieczeństwa narodowego” pod skrzydłami Sasina. Przykład: dzwonię do tauronu i pytam po ile prąd na dziś, dla firmy, a babka mówi że mamy promocje rabat i cena to 1045 zł za MWh!! W Fortum mam 2 razy taniej. Mam cenę hurtową z innymi możliwościami wyboru. W gazie to samo. To co wyrabia PGNiG wola o pomstę do nieba. Reasumując: Fortum to bardzo pożądana firma która sprzedaje mi prąd i gaz. Z czystym sumieniem polecam.

Odpowiedź od Fortum
Panie Andrzeju, dziękujemy za podzielenie się swoją opinią. Mamy nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna i będzie Pan zadowolony z naszych usług. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Oszukany

23 mar 2022

jeszcze jedno jeśli cena oczekiwana miałbym tą świadomość to ja bym oczekiwał około 10 gr za kWh i nie podpisywał bym na kolejne lata. po mojej reklamacji w firmie Fortum raz że nikt nie chce rozmawiać z pionkiem tylko wierzą pseudo opiekunowi , więc ja rzucam niech odtworzą zapis uzgodnień ustnych , jeśli takie są przy dzwonieniu na biuro obsługi klienta. Nie polecam i jeszcze raz powiem że to oszuści może nie wszyscy , ale jeśli takiego trzymają to widocznie im służy dobrze i do takich metod się dopuszcza , czyli akceptują ,ich zachowanie nie ważne jak ale po trupach do celu .

Odpowiedź od Fortum
Prosimy o pilny kontakt na adres e-mail infopolska@fortum.com Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Michal

18 mar 2022

A ja przedłużyłem umowe z fortum na kolejne 2 lata bo mają najlepsze ceny. Moi znajomi też mają fortum i nie narzekają.

Odpowiedź od Fortum
Cieszymy się, że jest Pan zadowolony. Dziękujemy za pozostawienie opinii. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tomek

19 lut 2022

Po wielu telefonach przedstawiciela dałem namówić się na przejście do Fortum. Nie byłem przekonany do zmiany firmy więc przedstawiciel przedstawił mi ofertę na gaz "po cenie dnia", wtedy bardzo korzystna. Na moje pytanie co się stanie jeśli cena wyskoczy do góry, odpowiedział, że w każdej chwili będę mógł przejść "na cenę stałą". Umowa miała być zawarta na okres 12 msc. Po podpisaniu prze zemnie umowy okazało się, że warunki w umowie były inne niż uzgodnione. Umowa na 15 msc i brak możliwości przejścia na stałą cenę. (Tak, teraz juz wiem, trzeba dokładnie czytać umowy, a nie zakładać, że jak duża firma to jest uczciwa) Zgłosiłem sprawę do Fortum i dostałem odpowiedź, że obowiązują warunki z umowy. Moja przygoda z Fortum będzie mnie kosztować przynajmniej kilkanaście tysięcy złotych. Zgłosiłem sprawę do UOKIK. Nie spodziewam się żadnej pomocy od nich, ale zachęcam innych poszkodowanych przez Fortum do złożenia skargi. Przy większej ilości zgłoszeń, może ktoś z UOKIK "zaglądnie" do Fortum. Piszę to też jako przestrogę dla innych. Przedstawiciele Fortum zrobią wszystko, żeby "złapać" klienta.

Jacek

29 gru 2021

Szok!!!. W marcu 2021 kwota faktury za zużycie podobnej ilości paliwa gazowego 2700 brutto a w grudniu 2021 - 9700 brutto. Jak to Państwo z Fortum wyjaśnicie????

Odpowiedź od Fortum
Panie Jacku, niestety na forum ciężko nam wyjaśnić sytuację. Prosimy o kontakt z naszą infolinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Krzysiek

27 gru 2021

Dostałem nowy cennik z PGNiG na gaz i mi szczeka opadła. Trafiłem do Fortum bo przedstawiciel już kiedyś dzwonił ale nie chciałem zmieniać. Teraz widzę ze było trzeba wcześniej podpisać z nimi umowe bo maja dużo taniej niż w gazowni. Dla mnie Fortum jest ok.

Odpowiedź od Fortum
Panie Krzysztofie, dziękujemy za podzielenie się z nami swoją opinią. Tym bardziej cieszy nas fakt, że jest Pan zadowolony ze współpracy z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

SM Gądów

20 gru 2021

Reprezentuję Spółdzielnie Mieszkaniową z Wrocławia , 2750 mieszkań około 5500 mieszkańców. Dostaliśmy 17 grudnia pismo od Fortum o wypowiedzeniu umowy na dostawę gazu do mieszkań , która 3 miesiące temu została aneksowana i przedłużona do 2025 roku (płacimy bez opóźnień). Żadnych propozycji tylko informacja ,że mamy znaleźć sobie nowego dostawcę gazu od 31 stycznia 2022. Szok. Taka to firma.

Odpowiedź od Fortum
W celu wyjaśnienia sytuacji prosimy o pilny kontakt. W trybie pilnym przeanalizujemy kwestię wypowiedzenia umowy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Agnieszka

14 gru 2021

Oszukujecie ludzi .zawyzacie rachunki.Szantażujecie

Odpowiedź od Fortum
Szanowna Pani, co spowodowało, że ma Pani o nas tak negatywne zdanie? Prosimy o kontakt i przedstawienie sytuacji pod nr 12 210 00 00. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Adam

9 gru 2021

Zaoszczędziłem dzięki fortum kilkaset złoty na jednym rachunku. Widzę ze negatywy pisze konkurencja, która nie umie wygrać z Fortum. Żal.

Odpowiedź od Fortum
Panie Adamie, bardzo cieszymy się, że postanowił Pan podzielić się z nami swoją opinią oraz zadowoleniem. Pozytywne opinie tylko utwierdzają nas w tym, że warto dbać o dobre relacje z klientami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tadeusz

30 lis 2021

Napisałem w terminie 14 dni Oświadczenie o Odstąpieniu od Umowy a Fortum przysłało mi informację , że umowa będzie dalej realizowana z powodu niespełnienia warunków formy prawnej działalności. Co ma piernik do wiatraka. Mam prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni a nawet 30 dni bo mam 61lat. Idę z tym do sądu . To się firmie Fortum nie opłaci bo mam wpływ na dwa wielkie obszary w Polsce wschodniej ( diecezja siedlecka i drochiczyńska).

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie Tadeuszu, Według obowiązujących przepisów prawo do odstąpienia przysługuje: 1. konsumentom – tj. za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, 2. indywidualnym przedsiębiorcom (dla umów zawartych po 01.01.2021 r.) – tj. osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Jeżeli nie spełnił Pan warunków formy prawnej działalności, odstąpienie uznaliśmy za nieskuteczne. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Wojtasik

12 lis 2021

Najgorsza firma pod względem rozwiązania umowy.Nie akceptuje wypowiedzeń nawet po 10 latach bycia ich klientem, złożenia wypowiedzenia i likwidacji działalności w lokalu.Bardzo wysoka nota obciążeniowa.Nie zawierać umów z fortum nic taniej a straszny kłopot kiedy rezygnuje się z umowy.Żadna firma nie obiąża za wypowiedzenie.

Odpowiedź od Fortum
Szanowna Pani, noty obciążeniowe wystawiamy zawsze gdy mamy do tego podstawy. Niestety umowa nie zawiera ubezpieczenia od zdarzeń losowych. Prosimy o kontakt pod adresem vippoland@fortum.com dokładnie przyjrzymy się sytuacji. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Arek

26 paź 2021

Dostałem umowe od handlowca. Jasne warunki. Prawnik sprawdził. Podpisałem. Wszystko porządku. Nie wiem czemu ludzie są tacy ze nic im nie pasuje. Najlepiej to przepłacać w spółkach typu.tauron PGNiG i narzekać. Ja polecam Fortum.

Odpowiedź od Fortum
Panie Arku, dziękujemy za pozostawienie opinii. Bardzo cieszymy się, że jest Pan zadowolony z dobranej oferty. Mamy nadzieję na owocną współpracę. Z poważaniem, Zespół Fortum.

Łukasz

17 paź 2021

A ja zmieniłem rok temu i to był bardzo dobry krok. A umowę mam na 4 lata. Na początku tak samo jak w tauron. Ale teraz w tauronie jest 40 % drożej niż u mnie. Mogę polecić.

Odpowiedź od Fortum
Panie Łukaszu, cieszymy się, że jest Pan zadowolony z wybranej oferty. Mamy nadzieję, że dalsza współpraca będzie przynosiła Panu same korzyści. Z poważaniem, Zespół Fortum.

Wiktor

28 wrz 2021

Omijać szerokim łukiem w moim przypadku handlowiec z fortum podrobił podpis członka zarządu firmy czym naraził nas na spore kłopoty. Na pisma i próbę ugody każdy z ich pracowników nagle nabiera wody w usta PRZESTRZEGAM PRZED TĄ FIRMĄ

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie, informujemy, że Fortum nie jest odpowiednią instytucją aby ocenić czy podpis na Umowie został sfałszowany. Nasi handlowcy działają zgodnie ze standardami oraz wszewlkimi wytycznymi. Jeżeli Odbiorca stwierdzi, ze podpis na Umowie się nie zgadza może zgłosić ten fakt do odpowiedniej instytucji. Z poważaniem, Zespół Fortum.

Leszek

28 wrz 2021

Zmieniłem na fortum bo spółki SASINA PGE tauron energa proponują ceny z kosmosu!! Mam taniej jakieś 20%. Nie sponsoruje złodziejstwa z PiS.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, dziękujemy za opinię, życzymy owocnej współpracy. Z poważaniem, Zespół Fortum.

DK Aspol

13 wrz 2021

Moja opinia zniknęła i odpowiedzi też się nie doczekałem. Cena Gazu to jedno, a obsługa ze strony FORTUM do bani.

Odpowiedź od Fortum
Szanowny Panie, informujemy, że nasi pracownicy dokładają wszelkich starań aby kompleksowo obsłużyć każdego klienta. Zaznaczamy również, że nie usuwamy żadnych opinii wyrażonych przez naszych Klientów. Z poważaniem, Zespół Fortum.

Michał

5 sie 2021

Jakis czas temu gość z fortum zaproponował mi ofertę na gaz, prosto z giełdy. Ceny z konkurencji teraz powyżej 17 gr/kWh. Ja mam 12,65 na całe kolejne 2 lata. Śmieszą mnie ofert z PGNiG „oszczędny biznes” cena gazu 30% w górę. Tylko Fortum.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry Panie Michale, takie opinie tylko utwierdzają nas, że oferta dopasowana do klienta mimo, że wymaga wiele zaangażowania to warto poświęcić ten czas i cieszyć się zadowoleniem klienta. To dla nas priorytet. Z poważaniem, Zespół Fortum.

KADI

6 maj 2021

Fortum dostarcza mi Gaz i Energię już od 5 lat, jestem bardzo zadowolony z dostaw i nigdy nie miałem żadnych problemów. Przy moim zużyciu energii (taryfa G11) płacę ok. 120zł/mc. To prawdopodobnie najlepszy dostawca gazu i energii na Polskim rynku. Przedłużyłbym umowę nawet na 10 lat, ale mogłem tylko na 4.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, bardzo się cieszymy, że wybrał Pan nad jako swojego sprzedawcę energii i gazu oraz, że jest Pan zadowolony ze współpracy. Życzymy dalszej, owocnej współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Edyta

8 kwi 2021

Wbrew wszystkim opiniom które czytam jestem bardzo zadowolona z Fortum, cena energii bardzo niska opłaty dodatkowe może wysokie ale jednak w ramach tej opłaty mam zagwarantowane ubezpieczenie. Obsługa rzetelna zawsze dostaje odpowiedzi na zadane pytania. Polecam!

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Pani Edyto dziękujemy za przedstawienie swojej opinii. Bardzo się cieszymy, że jest Pani zadowolona ze współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

Stachu

29 mar 2021

A ja wam napisze ze mam tartak od 30 lat i zawsze tylko tauron i rauron był. Przez ostatnie 5 lat zaczęli mnie.odwiedzac rozni prEdsrawiciciele pge innogy energa fortum heg itp. I ostatnie 5 lat to cena energii 100 % w górę dla biznesu. Gościu z fortum dal mi cenę z giełdy czy coś i mam na fakturze od roku 31 gr.kwh. patrząc na moich kolegów z biznesu to jestem zwycięzca. Polecam każdemu.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, I to pokazuje, że nie należy bać się zmian. Dziękujemy za zaufanie i witamy w Fortum. Pozdrawiam, Zespół Fortum

Przemek

29 mar 2021

Jestem bardzo zadowolony. Przedstawiciel sporządził mi audyt dystrybucyjny, zanim jeszcze umowa z Fortum weszła w życie i muszę przyznać że wyszły naprawdę spore oszczędności. Wszystko się zgadza. Polecam!

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Przemku, dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Cieszymy się, że audyt przyczynił się do generowania oszczędności. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

M.Morawiec

7 gru 2020

Zostałam poproszona przez Handlowca o dodanie opinii, więc postanowiłam napisać kilka słów. Jestem bardzo zadowolona z obsługi firmy Fortum. Skorzystałam z możliwości przeprowadzenia u mnie w firmie bezpłatnego audytu dystrybucyjnego, który wykazał naprawdę spore oszczędności. Obecnie jestem fakturowana przez Fortum od 3 miesięcy i faktycznie wszystko się zgadza. Polecam!

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Bardzo dziękujemy za miłe słowa. Cieszymy się, że grono zadowolonych Klientów się powiększa. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Tomek

1 gru 2020

Dla mnie ok. Mam z nimi cenę za kWh 32 gr a gaz 9gr. Tauron i PGNiG 2 razy drożej. Wydaje mi się ze wszystko zależy od negocjacji. U mnie była fajna. Pani. Pozdrawiam

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Tomaszu, cieszymy się, że jest Pan z nami. Życzymy dalszej, owocnej współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Aleksandra

20 lis 2020

Początkowo gdy po podpisaniu umowy weszłam na tę stronkę w celu weryfikacji opinii byłam przerażona. Prawie same negatywy... no ale cena zdecydowanie niższa niż u konkurencji więc zostałam z Fortum na próbę...no i nie żałuje. Żadnych problemów, polecam. Nie mam pojęcia skąd tyle negatywnych komentarzy. Chyba ludzie po prostu nie czytają co podpisują a później wpadają w panikę i wylewają jad w komentarzach...

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Pani Aleksandro dziękujemy za zaufanie. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Inka

20 lis 2020

Moja przygoda z Fortum zaczęła się dość niefortunnie. Podpisałam umowę i miałam dostać pierwszą fakturę po około 3 miesiącach. Niestety, nie dostałam jej w czasie, o którym wspominał przedstawiciel. Skontaktowałam się z infolinią i okazało się, że na jednym z dokumentów brakuje podpisu czy czegoś tam i umowa jeszcze nie przeszła. Nikt się w tej sprawie ze mną nie skontaktował, musiałam zrobić to sama. Oczywiście otrzymałam przeprosiny, dokument do uzupełnienia. Jak umowa weszła w życie, nie przypominam sobie raczej trudnych sytuacji. Mam apkę, płacę przez nią faktury i tyle. W zasadzie nie potrzebuję nic więcej. O tym, co trzeba byłam informowana. Poza słabym poczatkiem, reszta okej

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Początki nie zawsze są łatwe, ale cieszymy się, że pomimo małych problemów, jest Pani z nami. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Majkel

29 paź 2020

Fortum to po prostu oszuści zgodni z litera praw. Zapisy umowy są tak z konstruowane że po zakończeniu umowy i tak przeciągną ja na rok za cenę 100% wyższą niż w PGNiG. UWAGA!!!! FORTUM TO BARDZO DROGA FIRMA OKRADAJĄCA LUDZI ZGODNIE Z PRAWEM NAPISANYM NA UMOWIE. MAM NADZIEJĘ ŻE KTOŚ SIĘ W KOŃCU ZA NICH WEŹMIE.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Informujemy, że Odbiorca jest rozliczany według cennika, znajdującego się w Załączniku nr 2- Regulamin. Po przedłużeniu Umowy obowiązuje również jawny cennik, publikowany na stronie www.fortum.com. Oczywiście stawki, mogą ulec zmianie. Wpływa na to wiele czynników. Jednym z nich mogą być zmiany na rynkach hurtowych- wówczas nasz cennik może zostać zaktualizowany. W takiej sytuacji informujemy Klienta o treści nowego cennika na 60 dni przed datą jego wejścia w życie. Odbiorca może rozwiązać umowę, jeżeli nie zgadza się na proponowane ceny. W razie dodatkowych pytań lub niejasności, zachęcany do kontaktu z nami poprzez naszego eBOKa, aplikację Moje Fortum lub Infolinię. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Emi

7 paź 2020

Jestem zadowolona z usług. Faktury przychodzą na czas. Firma przypomina o terminach płatności SMSem. Wszystko można sprawdzić na stronie www EBOK. Polecam.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry Dziękujemy za miłe słowa. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Paulina

6 paź 2020

Polecam. Miałam problem z FV- konsultant na infolinii wszystko wyjaśnił i załatwił sprawę.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Nasi konsultanci zawsze stają na wysokości zadania.Cieszymy się, ze szybko udało się rozwiązać problem. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Aleksander

5 paź 2020

Ciężko było mnie przekonać ale nie żałuję decyzji. Parę stówek oszczędności dzięki Fortum.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Aleksandrze, w tych trudnych czasach każda zaoszczędzona złotówka jest ważna. Cieszymy się, że dołączył Pan do nas. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Patryk

1 paź 2020

Przez swoją nieuwagę skończyłbym na umowie rezerwowej. Dzięki ogarniętemu doradcy wszystko zostało załatwione i jestem zadowolonym klientem Fortum.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Patryku, nasi Doradcy są zawsze czujni i chętni do pomocy. Witamy w Fortum! Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Maciej

30 wrz 2020

Ceny minimalne niższe niż u konkurencji ale za ta na bardzo duży plus zasługuje obsługa klienta. Konsultanci wiedzą co trzeba zrobić aby sprawa została załatwiona i abym nie musiał dzwonić w tej sprawie drugi raz. Podoba mi się też samo podejście do klienta - pracownicy są uprzejmi, chętni do pomocy. Oby każda firma miała taką obsługę klienta!

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Macieju, profesjonalna Obsługa Klienta jest dla nas priorytetowa. Dziękujemy za miłe słowa, to bardzo motywujące. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marko

23 wrz 2020

Negatywne opinie wystawia chyba zawistna konkurencja. Jestem klientem firmy od 4 lat. Z przyjemnością przedłużyłem umowę.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Dziękujemy i życzymy owocnej współpracy. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Rafał

10 wrz 2020

Ja podpisałem u nich umowy na energię i gaz na firmę, na 2019, 2020 i 2021. Warunki oparte o giełdę - co miesiąc inna cena i nigdy nie zapłaciłem więcej za KWh, niż proponowało mi PGE i PGNiG w stałej cenie, wychodzi w zależności od miesiąca od 8% do 40% taniej. Nie wiem do końca o co w tym chodzi, ale dla mnie liczy się oszczędność.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Rafale, zadowolony Klient to podstawa. Dziękujemy! Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Mariusz

8 wrz 2020

Witam panstwa na temat tej firmy nie mam jeszcze wyrobionego zdania wiec nie bede jej jeszcze tak negatywnie oceniał ale dajmy szanse tej firmie na poprawienie błeduw i nie praktykowanie złych nawykuw chce tagrze Panstwa poinformowac ze godziny nocne powinny sie rozpoczynac z zapadnieciem zmierzchu wiec proponowałbym przejscie na taryfe nocna chociaz taryfa ta u ruznych operatoruw zaczyna sie o róznych porach wiec nie krytykujmy danych osób bo byc moze sa z naszej rodziny bo wszyscy polacy to jedna rodzina tylko dajmy im czas na poprawe swych błedów i pozwulmy im działac lecz zgodnie z obowiazujacym prawem. Moze nie jestem poliglota ale uwazam ze kazdy popełnia błedy . Ale zawsze jest prawo wyboru i nikt nikogo nie zmusza ale firmy lub osoby naruszajace prawo uwazam ze powinny byc pociagniete do odpowiedzialnosci bo pracownik moze byc ducha winnym poniewaz on potrzebuje tej pracy by utrzymac rodzine .Takze uwazajmy kogo wpuszczamy do domu po to mamy wizjery i obcych nie musimy wpuszczac. Pozatym mozemy sie kontaktowac i zmieniac warunki umowy wyjatek jest z samotnymi osobami kturym nalezy pomuc by na tym nie straciły lecz zyskały. dziekuje i Pozdrawiam Wszystkich Mariusz prezes Firmy CYFROWY POLSAT .ZAPRASZAM DO PRZEJSCIA NA NASZA PLATFORME IWSPOMOZENIE WIELU OSÓB DZIEKUJE.

Mariusz Czaja

24 sie 2020

UWAGA na FORTUM, nie podpiywać żadnych umów ! Może i cena na wstępie minimalnie lepsza ,ale odbijają to sobie później z nawiązką.Za każde spóźnienie doliczają 150 zł ,podobno zgodnie z ustawą która im na to pozwala.W zadnej innej firmie się z tym nie spotkałem.Za wcześniejsze zerwanie umowy stosują wysokie kary ! Trudno się od nich uwolnić jak od rzepa na ogonie ,przedłużają automatycznie umowy. Nie polecam !

Odpowiedź od Fortum
Panie Mariuszu, Informujemy, że nota windykacyjna w wysokości 150 zł, wynika wprost z Ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (Art. 10.1). Dodatkowo informujemy, że wypowiedzenie Umowy przed terminem jej zakończenia może się wiązać z obciążeniem finansowym. Warunki rozwiązania Umowy są opisane w jej treści. W razie dodatkowych pytań, zachęcamy do kontaktu. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marcin z Katowic

22 lip 2020

Opinie różne jak różne przypadki. Przeczytać umowę. Negocjować stawki I będzie ok. Tak zrobiłem I mam taniej niż w Tauron (krwiopijcy). Polecam

Paweł

3 kwi 2020

Przedstawiciel firmy FORTUM sfałszował umowę o dostawę energii elektrycznej którą rzekomo podpisałem. Po sprawdzeniu ewidentnie widać że podpis nie należy do mnie. Na dodatek jako mój adres do korespondencji podany został adres gdzie prowadzi działalność przedstawiciel Fortum czyle ewidentny wałek. Firma nie poczuwa się do rozwiązania sprawy. Ja ze swojej strony skierowałem sprawę do prawnika który zajmie się tą sprawą

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Panie Pawle, Przedstawiciele Handlowi współpracujący z naszą Spółką działają zgodnie z wytyczonymi standardami. Jeżeli faktycznie doszło do tak rażącego naruszenia prawa, prosimy o pilny kontakt z naszą Infolinią. Zapewniamy, że sprawa zostanie zweryfikowana i wyjaśniona w trybie natychmiastowym. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Stanisława

31 mar 2020

Banda złodziei w białych rękawiczkach. OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Pani Stanisławo, prosimy o kontakt z naszą Infolinią. Chętnie poznamy przyczynę negatywnej opinii i postaramy się pomóc. Pozdrawiamy, Zespół Fortum.

cecho

23 sty 2020

doradcy kłamią. Nie dajcie się naciągnąć. Firma oszustów. Obiecywano umowę bezterminową. Sprawa skończy się w sądzie.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Okres obowiązywania Umowy jest wskazany w załączniku nr 2- Regulamin Oferty. Jeśli doszło do jakiejkolwiek nieprawidłowości podczas wizyty naszego Doradcy, prosimy o pilny kontakt z naszą Infolinią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Marcin

20 sie 2019

Jest ok, mam taniej

Teresa

9 sie 2019

Jeżeli ktoś jest zorientowany w rynku energetycznym to porówna ceny i zda sobie sprawę że Fortum faktycznie posiada najlepsze stawki na rynku. Współpracuje już od jakiegoś czasu i nie miałam nigdy problemów z kontaktem z biurem obsługi . Zaryzykowałam zmianę sprzedawcy z państwowego i jestem zadowolona.

Marek m.

10 lip 2019

rewelacja, zainstalowane baterie wsztstko gra. rachunki 700zl mniej

Cenkier

26 cze 2019

Wyjątkowa banda krętaczy - miało być 20% taniej za prąd, a jest nie z mojej winy o wiele drożej niż np w ENEA. Zasłaniają się tym, że rząd nie ogłosił stawek na 2019r w związku z tym naliczają mi opaty wg. kosmicznie wysokich stawek ! Nigdy nie odpowiadają na pytanie wprost- odpowiedzi z reguły nie na temat. Obrzydliwe cwaniactwo.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Informujemy, że cenniki są jawne i znajdują się w zapisach Umowy (załącznik nr 2- Regulamin Oferty). Jeżeli dotychczas nie udało się otrzymać kompleksowej odpowiedzi, lub kwestie stawek nadal są nie jasne, prosimy o kontakt poprzez Czat, Ebok lub mail: infopolska@fortum.com. Zapewniamy, że zajmiemy się sprawą i odpowiemy na pytania. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

Jurek

6 lut 2019

Korzystam i polecam bo to konkret firma. Audyt dystrybucji duuuuuuzo pomogl. Za przesył płacę okolo 20% mniej

Joanna Hołuj

14 lis 2018

Zerwanie umowy jest masakrą, brak kontaktu z kimkolwiek, jedyna opcja to infolinia która nie ma żadnych kompetencji.

Odpowiedź od Fortum
Dzień dobry, Pani Joanno, istnieje wiele sposobów, żeby się z nami skontaktować. Oprócz Infolinii proponujemy – Czat, Ebok lub mail infopolska@fortum.com. Jeżeli pojawił się problem przy rozwiązaniu Umowy, prosimy o wysyłkę opisu sytuacji na dedykowany adres mail. Po weryfikacji sprawy, wrócimy do Pani z odpowiedzią. Pozdrawiamy, Zespół Fortum

ZDZISŁAW LEBRECHT

22 sie 2018

Moj nr.klienta 377912.Przestrzegam przed podpisywaniwem umowy z ta firmą.Będa traktowa,,,,c ciebie przedmiotowo.Nie przyjmują pism o rozwiązaniu unowy mailem.Nie przysylają faktur,a potem wyłączaja bez uprzedzenia prąd,mimo,ze wiedzą iz nie wolno tego robić w przypadku zagrożenia życia.Pogotowie energetyczne nie reaguje,bo nie ma dyspozycji sprzedawcy."Ukochany kraj".Wupowiadam z FORTUM umowę albo z wypowiedzeniem miesięcznym,lub za porozumieniem stron.Mamią tańszymi rachunkami,ale mam nadzieję,że zajmie sie nimi UOKIK.